.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجرای طرح تایید اینترنتی دارو در گیلان

مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان از اجرای طرح تایید اینترنتی دارو در داروخانه‌های این استان تا شش ماه آینده خبر داد.

به گزارش
شمال نیوز به نقل از فارس، محمود عاطف‌راد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای موفق طرح پزشک خانواده اظهار داشت: یک ‌میلیون و 30 هزار نفر در گیلان به صورت رایگان زیرپوشش بیمه روستایی و پزشک خانواده قرار دارند.
وی افزود: در این طرح به ازای هر 4 هزار نفر جمعیت زیر پوشش روستایی جذب یک پزشک و برای هر مرکز جذب یک ماما ضروری است.
این مسئول، اجرای طرح پزشک خانواده را با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و ابراز داشت: در طرح پزشک خانواده بیش از 265 پزشک عمومی و 11 ماما در روستاهای استان مستقر شدند.
وی با اشاره به اینکه جمعیت 40 شهر زیر 20 هزار نفر و روستاها زیرپوشش این طرح در گیلان هستند، خاطرنشان کرد: تشکیل پرونده سلامت برای تمام افراد زیرپوشش طرح پزشک خانواده از مزایای این طرح است که این افراد باید حداقل یک بار در سال مورد معاینه قرار گیرند.
عاطف‌راد ابراز داشت: در اجرای طرح پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی موظف به معرفی 270 نوع و شکل دارو مورد تعهد در خدمات سطح یک است.
وی سطوح خدمات پزشک خانواده را شامل سه سطح ارائه خدمات دانست و تصریح کرد: در سطح نخست تیم سلامت متشکل از پزشک عمومی، ماما و بهرورز سلسله مراقبت‌ها را به طور سرپایی عرضه می‌کنند و در صورت لازم به سطح دوم فرد را ارجاع می‌دهند.
مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان، پرداختن به رابطه پایدار، سلامت محیط، درمان بیماران جدید، کنترل بیماری مزمن، پیشگیری، بیماریابی، ارجاع و درمان آنها را از دیگر مزایای طرح پزشک خانواده ذکر کرد.
وی با بیان اینکه این طرح موثرترین وسیله در کنترل بیماری و بهره‌مندی از خدمات پزشکان متخصص است، یادآور شد: طرح پزشک خانواده به عنوان یکی از برنامه‌های مهم توسعه اقتصادی در بهداشت و درمان کشور است که وزارت بهداشت با مساعدت مجلس و همکاری سازمان بیمه خدمات درمانی از اواخر اسفند سال 83 طرح پزشک خانواده و بیمه روستاییان را آغاز کرد.
عاطف‌راد اضافه کرد: با آغاز این طرح از سال 84 در گیلان زمینه برای خدمت بیشتر به تدریج در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار فراهم شد و زیرپوشش پزشک خانواده قرار گرفتند.
وی، درباره وضعیت بیماران خاص در گیلان بیان داشت: در گیلان 2 هزار و 600 نفر بیمار خاص زیرپوشش بیمه خدمات درمانی هستند.
مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان با اشاره به اینکه افراد زیر پوشش پزشک خانواده تنها مبلغ 200 تومان بابت چاپ دفترچه می‌پردازند، یادآور شد: هدف دولت از انجام این کار در اختیار قراردادن خدمات گران سلامت به طور عادلانه و با قیمت مناسب برای روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر است.
وی، اجرای صحیح طرح پزشک خانواده را موجب بهبود و ارتقای شاخص‌های سلامت دانست و اذعان داشت: دولت قصد دارد اجرای طرح پزشک خانواده را به شهرهای زیر 50 هزار نفر گسترش دهد.
عاطف‌راد با اشاره به میزان حق بیمه ایرانیان در سال جاری ابراز داشت: امسال حق بیمه تعیین شده برای صندوق بیمه ایرانیان برای هر نفر معادل 50 درصد حق سرانه مصوب ماهانه به مبلغ 4 هزار و 700 تومان و سالانه 56 هزار و 400 تومان است.
وی با بیان اینکه بیش از 100 هزار نفر زیرپوشش این صندوق هستند، اذعان داشت: 50 درصد حق بیمه متقاضیان این صندوق از طرف دولت و با هدف تشویق افراد فاقد پوشش بیمه‌ای به استفاده از خدمات بیمه پرداخت می‌شود.
به گفته این مسئول، افراد بی‌بضاعتی که نیازمندی آنها مورد تایید کمیته امداد قرار گیرد از تخفیف 10 تا 35 درصدی برخوردار می‌شوند.
وی همچنین از اجرای طرح تایید اینترنتی دارو در داروخانه‌های گیلان خبر داد و افزود: این طرح در شش ماه آینده در کل استان اجرا می‌شود.
عاطف‌راد، بحث پرداخت خسارات متفرقه بیمه‌شدگان را از دیگر برنامه‌های اداره کل بیمه خدمات درمانی در سال جاری خبر داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.